Saturday, July 7, 2007

أنا عايز أعمل حاجة ؟!

بقالي فترة كل لما أتكلم ..بالذات معاها ( لأاني في الاساس .. كنت باتكلم مع نفسي بس ..دلوقتي بقيت باتكلم معاها و معايا ..يعني أخير بقي في حد تاني :-D ) ..

باقعد أقول أنا عايز أعمل حاجة ..عايز أعمل حاجة ..جنب الشغل ...(عشان الشغل مش بيشبعني .و عشان باحس اني مش باخرج فيه كل طاقاتي ..و عشان انا اصلا من زمان عايز أعمل أعمل حاجة ..و عشان أنا من زمان متلقي ..و بقالي فترة كدا - حوالي كام سنة - معتقد اني لازم أعمل حاجة ..و أقول حاجة ...)

..... في رحلة البحث عن الحاجة و عن الأسباب ..و عن ليه أنا رافض الحاجة المتاحة قدامي دلوقتي ...و عن البدائل ....لقيت حاجة و أفتكرت حاجة ...كنت طول عمري بأعملها ..و كنت علي طـــول مسحول فيها ..و كانت بالنسبة ليا جامدة جدا ..و انا كنت رافضها دلوقتي عشان مشغول ..و عشان المذاكرة و انها بتعطل ..بس لازم نرجع تاني ..لازم نرجع تاني ..نلعب جيمز -العاب - عشان انا اصلا كنت متعود علي كدا ..

من و انا صغير ..ايام الاتاري الاسود أبو دراع بزرار أحمر ..و بعدين الصخر أم أكس 170 ..و بعد كدا الفاميلي ..و تحفة عصره و اللي كان بياكل كل وقتي ...السيجا ميجا درايف 16 بت...و بعد كدا ابتدي الكمبيوتر يظهر ..و أخير البلاي استيشن ...و في النص طلع لنا الفيديو جيم ..و فضل موجود ..و ياما أنا و جودة قضينا ساعات و ساعات ...يمكن كانت ممكن توصل لاتناشر ساعة متواصلة بنلعب فيديو جيم .....و في الاخر طبعا ..جيمز السايبرات ..و جيمزات النتورك و الاستراتيجي ..و جميزات كونتر استرايك ..و ما شابها
Middle of Honor - Age of Mythology - Age of Empires - Red Alert - Commands

ياما لعبت ..بالايام ..و سهرت علي لعب باليالي ...عشان أقفلها .و أشوف التقفلية ..و أخش علي اللعبة اللي بعديها...

انا هالعب جيمز تاني ...باكون مبسوط و انا بالعب ..أكيد مش هابطل أدور علي حاجة أعملها ..و أكيد لسه في خطط و حاجات تتعمل في ..دماغي ..بس هارجع العب تاني ..و أركز في اللعب..مش هالعب بس مع أصحابي كوورة ( يابانية و مصرية و الحاجات دي )زي ما باعمل دلوقتي ..لأ..هارجع أركز ..و أركز في تكنيك اللعب ..و طبعا مش هانسي اني عايز أعمل حاجة ...

أنا دلوقتي بادون لوود ..لعب من أكتر اللعب اللي كانت مفضلة ليا علي مدار سنين ..و يمكن لحد دلوقتي شايفه..فعلا لعبة جامدة ..رغم أختلاف التكنولوجيا ...توني هووك ...
Tony Hawk Pro Skater 3
ممتعة للغاية .... ..و كنت متقن حركاتها للغاية ..يا تري هتكون لسه المهارات موجودة ...هاهاها

و دلوقتي برده بلعب لعبة أون لاين ..هبلة جدا .. بتتلعب بالأسهم فقط ..بس واضح ان صوابعي تقلت ..لأني مش عارف أعدي المستوي ألاول ...هاهاها

زي ما احنا متفقين يا أفندم..احنا لازم نجيب اتاري في البيت و نلعب سوا .....هاهاهاها

5 comments:

Anonymous said...

انت كده خلاص حددت هدية جوازكوا إن شاء الله؛ ها نعمل جمعية أنا و باسم و نروح جايبين اﻷتارى على طول............ههههههههههههه

SeeKer said...

خلاص ..أتفقنا ..بس أنا مش هقبل أقل من بلاي ستيشن 3

Anonymous said...

الله... انتو مش كنتوا متفقين على أتارى
يلا يا عم ولا يهمك 3 3 يلا

crazy_artist23 said...

يا فندم يا فندم .. و الكمبيوتر ايه لازمته يا فندم .. هو مش ممكن يتحول لبلاى ستيشن .. لو جبنا له المستلزمات ( اللى هى انا مش عارفاها يا فندم ) و على فكرة يا فندم .. بما انى بنى ادمه اثريه و بحب الحاجات القديمه .. فاحب افجر لك مفاجأه عاديه .. انا عندى اتارى يا فندم .. ابو دراع احمر .. عشان نبقى نحطه فى متحف اثارنا المشترك

SeeKer said...

أكيـــد يا أفندم..و النقطة برده اني انا عارف ايه المفروض نجيبه عشان نحول الكمبيوتر لبلاي ستيشن ...حطي دي في ال
To Do List ...

اللي لغاية دلوقتي أنجزنا منها القليل بس ..